fbpx

שיווק דיגיטלי - 2 דרכים אולטימטיביות לחיסכון בעלויות למקסימום ביצועים!

שיווק דיגיטלי המוטו: מקסימום ביצועים במינימום תקציב

במאמר זה נגלה ביחד כיצד הדברים עובדים בתחום השיווק הדיגיטלי.
מה הם כללי המשחק? מה זה שיווק דיגיטלי? חלק מהנושאים: שיווק ממומן, שיווק אורגני, שיווק באמצעות הוואטסאפ ועוד..
בנוסף, נבנה תוכנית מסודרת ושיטתית למקסם את התקציב שלכם למקסימום ביצועים וחשיפה מוגברת של אתר העסק שלכם.

שיווק דיגיטלי לעסקים

מה זה שיווק דיגיטלי?

שיווק דיגיטלי הוא מושג כללי לשיווק המוצר או שירותים בעולם הדיגיטלי כגון פרסום בגוגל, פייסבוק, אינסטגרם, טיק טוק, יוטיוב ועוד..
מטרת השיווק הדיגיטלי היא להגיע ללקוחות פוטנציאליים וליצור עמם אינטראקציה באמצעות תוכן מותאם ורלוונטי על סמך מידע שנצבר לאורך חיי הפרויקט.

שיווק דיגיטלי כיום הוא מצרך חשוב בתעשייה
“מי שלא כאן לא קיים” נשמע קלישאתי נכון?
אבל כיום, כאשר כולנו שבויים לפלטפורמות הדיגיטליות זה בהחלט הכרחי לדעת
מול מי אנחנו עומדים ולאן אנחנו מתקדמים.
אז בואו ונתחיל >>

שיווק דיגיטלי 2 דרכים לחיסכון בעליות:

1. קידום באופן אורגני SEO.
2. קידום ממומן- ניצול מקסימלי של כלי הקמפיין.

תוכן עניינים:

קידום אורגני SEO

8 דרכים לקידום אורגני:
1. העלאת סירטוני שיווק לרשתות החברויות.
2. העלאת סירטוני שיווק ליוטיוב.
3. כתיבת מאמרים – תוכן איכותי וייחודי.
4. פרסום הבלוג ברשתות החברתיות.
5. כתיבת תוכן לפי מילות מפתח למנוע חיפוש של גוגל.
6. הטמעת קישורים של הרשתות החברתיות באתר.
7. קישורים פנימיים בתוך האתר.
8. קישורים חיצוניים באתרים רלוונטיים (דומים לאתר).

כלים ויתרונות בקידום אורגני SEO

– שיווק באמצעות האימייל – שליחת מיילים אישיים ורלוונטיים ללקוחות:
שיווק באימייל מאפשר להגיע בצורה אישית ללקוחות עם תוכן ייעודי המתאים לו כמו למשל מבצע רלוונטי, מוצר חדש שיצא וכו’.
באמצעות שיווק בדואר האלקטרוני בונים קשר עם הלקוח ומגבירים את המודעות למותג.

– שיווק באמצעות הוואטסאפ:
הלקוח הישראלי רוצה כאן ועכשיו! לכן הזמינות שלכם חשובה מאוד!
הוספת כפתור ליצירת קשר באמצעות הוואטסאפ באתר או במודעה מאפשרת קשר מהיר עם הלקוח.
חשוב רק לוודא לפני שאכן אתם יכולים לתת מענה מהיר באמצעות הוואטסאפ ולנצל את הפלטפורמה הזו.

למי שיש וואטסאפ עסקי חשוב להוסיף קישורים ומוצרים של העסק בקטלוג של הוואסטאפ. בנוסף ניתן ליצור באמצעות הודעות אוטומטיות וכלים נוספים קשר עם הלקוחות.

– שיווק אורגני ברשתות החברתיות:
העלאת פוסטים ברשתות חברתיות עם תוכן מגוון כמו סירטונים, תמונות, מבצעים בעמוד העסק ובקבוצות רלוונטיות.

לסיכום,
קידום אורגני הוא קידום מאוד חשוב בשיווק האתר שלנו, יש לקחת בחשבון שתהליכים אורגנים לוקחים זמן בכדי להניב תוצאות.
יחד עם זאת, הוא מצרך חשוב במתכון הקידום שלנו.

שיווק ממומן - ניצול כלי הקמפיין בגוגל ADS

לפני שאנחנו משקעים ממיטב כספנו כדאי שנדע לעומק מה אנחנו עושים, אחרת הכסף יזרק לפח ודיי חבל.
כמה דברים שחייבים לדעת לפני שמתחילים להשקיע בשיווק ממומן:

שיווק ממומן בגוגל

1. הקצאה של תקציב לשיווק לשנה הקרובה.
2. בחירת סוג קמפיין שמתאים לאופי העסק.
3. הגדרה וצימצום קהל יעד עד כמה שניתן.
4. מילות מפתח שרלוונטיות לעסק שלנו.
5. בידול.
6. מבצעים.
7. יתרונות העסק.
8. תמונות.
ועוד…

מטרת הקמפיין היא להגיע ולהנגיש את השירותים או המוצרים שלנו לאלה שבאמת צריכים אותם.

שיווק דיגיטלי ממומן ויתרונותיו

פניה לקהלים ספציפיים באמצעות נתונים דמוגרפיים ותחומי עניין:
שיווק דיגיטלי ממומן מאפשר לעסקים להתמקד בקהלים ספציפיים דרך שימוש בנתונים דמוגרפיים ותחומי עניין ובכך
להגיע ביעלות גבוהה יותר ללקוחות פוטנציאליים.

גמישות ויכולת הסתגלות:
– פורמטים של פרסום: מודעה בצורת תמונה, קרוסלה, וידאו ועוד..
– תיזמון קמפיינים – תיזמון קמפיין לשעה ותאריך “בהתאמה אישית”.
משווקים יכולים לשנות במהירות את מסעות הפרסום שלהם על סמך נתונים בזמן אמת, מגמות שוק והעדפות לקוח.

מודעות וחשיפה לעסק:
עסקים יכולים לקדם את האתר שלהם בעקביות בערוצים דיגיטליים שונים באמצעות קמפיינים במדיה חברתית, מנועי חיפוש ועוד..
ובכך להגביר את החשיפה שלהם.

מדידה וניתוח:
מאפשר לעסקים למדוד בזמן אמת את התוצאות של מסעות הפרסום ולשפר את הביצועים בהתאם.
קבלת החלטות מבוססות נתונים: ע”י המדידה והניתוח, עסקים יכולים לקבל החלטות ולבצע שינויים בהתאם.
למשל התייחסות למספר מבקרים, לידים וליחסי המרה.

ההבדל בין שיווק ממומן VS שיווק אורגני

התוצאות בשיווק ממומן הן מיידיות, קמפיניים איכותיים מקבלים פניות תוך יום עד שלושה, לכל המאוחר עד שבוע (תלוי מוצר/ תלוי תחרותיות/ תלוי מטרת הקמפיין).
לעומת זאת, שיווק אורגני בגוגל יותר איטי ויכול לקחת 3 חודשים, במקרים מסויימים אף יותר (תלוי ביותר משתנים מאשר קמפיין ממומן).

ההבדל בין קידום ממומן לבין קידום אורגני

האתגרים בשיווק דיגיטלי

תחרות וחדשנות:
ההתמודדות עם הנוף הדיגיטלי משתנה במהירות שיא:
הטכנולוגיה והפלטפורמות הדיגיטליות משתנות כל הזמן, דבר שדורש מעסקים להישאר מעודכנים ולהתמודד עם הטרנדים החדשים.
חשוב יותר מאי פעם לעסקים לפתח אסטרטגיה מתוכננת היטב ולהבטיח את התחרותיות שלהם, תוך יצירת גמישות ומענה לשינויים מהירים בשוק.

מה הם כללי המשחק?
כללי המשחק הם פשוטים. הקהל של היום משתעמם מהר יותר מהסיבה הפשוטה – הכל זמין עבורו במרחק הקלקה.
הרעב הבלתי פוסק לתוכן שונה וייחודי קיים אצל רוב המשתמשים ברחבי הרשת.
השחקנים הגדולים יעשו הכל בכדי להשאיר את הלקוחות דבוקים למסך.
לכן ישנה חשיבות גדולה מאוד ביצירת תוכן מגוון, מעניין שיוצא מהקופסה.

אסטרטגיה לשיווק דיגיטלי

שאלו את השאלות הנכונות

– נתחו את השוק:
– קהל יעד: מי הם? מה הצרכים שלהם? ואיך הם משתמשים ברשת?
– חקר מתחרים: מה המתחרים עושים? מה הפערים בין מוצריך לבין מוצרי המתחרים? מה היתרונות שלכם? ואיך אתם עושה את זה יותר טוב מאחרים?!
– נתחו את המגמות בשוק: לאן התעשייה הולכת? מה הטכנולוגיות החדשות? מה השינויים בהתנהגות הצרכנים לפי המידע שיש ברשותכם?

– הגדרת מטרות:
הגדירו מטרות ממוקדות וריאליות לחודש הקרוב ולשנה הקרובה ותוודאו שיש לכם דרך למדוד אותם בצורה יעילה.

– בחרו את הכלים הנכונים:
– אתר אינטרנט איכותי ומותאם.
– נוכחות פעילה ברשתות החברתיות.
– קידום אורגני(SEO).
– שיווק באמצעות האימייל.
– תוכן איכותי בבלוג באתר.
– אנליטיקס וכלי מדידה.

– צרו תוכן מרשים ואיכותי שמעניין את הקהל שלכם.
– השתמשו במגוון פורמטים כמו טקסט, תמונות, וידאו, פודקאסטים ועוד.
– שתפו תוכן באמצעות מאמרים בבלוג, פוסטים ברשתות חברתיות, וידאו ב-YouTube או ברשתות חברתיות, ועוד.
– השתמשו בכלים אנליטיים כמו Google Analytics כדי לנתח את התנועה באתר, לגלות מה עובד ומה לא ולקבוע אילו שיפורים יש להביא לאסטרטגיה שלך.

צ'ק ליסט - 12 נקודות בקידום אורגני SEO למתחילים

הצ’ק ליסט הוא בפורמט Google Sheets.
לפתיחת המסמך לחצו על הכפתור “לצפייה בצ’ק ליסט” > הצ’ק ליסט יפתח> לחצו על קובץ> יצירת עותק.

שלב 2 – יצירת עותק.

‏‏שלב 2

לסיכום,
שיווק דיגיטלי הוא כלי אסטרטגי ויעיל לגידול העסק שלכם.
ניהול נכון הכולל את הבנת צרכי הלקוח, הבחירה בערוצים המתאימים, מדידה, אופטימיזציה ופתרון בעיות על סמך הנתונים, תוביל להשגת היעדים של העסק שלכם.

מאמרים קשורים